torsdag 31 januari 2013

Sjukstugan :(

Igår så vaknade Emelie att hon hade jätteont i halsen men ville gå till skolan ändå.
Så jag skickade iväg henne och med lite halstabletter.

När hon kom hem så sa hon att hon vilat lite i skolan,och att hon hade huvudvärk.Så hon fick gå upp och lägga sig i sin säng och vila lite.
Jag pratade med Catrine lite i telefon,hon ska ju snart få sin lilla bebis :) så hon var lite nervös nu...Ska bli kejsarsnitt den 15/2 så det är inte långt kvar...sen sa vi att vi kanske skulle ses,men jag sa att vi kan vänta för vi är rätt dåliga här och vill inte smitta ner henne,Tilda och Fredrik nu när de ska få barn!!Så vi sa att vi får vänta tills Bebisen är född och ses när de känner för det.

Sen körde jag till Order och hämtade lite dammsugarpåsar som Jessica hade beställt till mig.När jag var på väg därifrån så ringde Tobbe och vi pratade och jag vände så fick jag med mig ett par skal och ett par hörlurar som jag skulle testa om de var bra.För de jag köpt är inte alls bra....De ekar och har sig....har provat både billiga och dyra hörlurar :(((

När jag kom hem så hade Danne kommit hem ,han gick hem tidigare han med från jobb för han mådde inte heller bra,och Emelie låg och kollade på tv.HOn ville vara hemma medans jag körde iväg.

På kvällen så fick Emelie feber oxå...så vi fick ringa skolan och säga att hon är hemma.

Idag så gick jag upp som vanligt kl 7,15 och gjorde frukost till mig och Lucas och Emelie vaknade med så hon låg och tittade på tv och hade jätteont i halsen och feber...

Gick iväg i stormen och lämnade Lucas hos dagmamman och det gick bra.Han har ätit och lekt som vanligt och haft det trevligt.....trivs bra hos Ann-Margret!! och det är skönt det.

Danne är hemma och har hosta,huvudvärk,feber och dålig
Emelie är hemma med feber,hosta,huvdvärk,ont i halsen
Jag har varit dålig sen i november med min hosta och den har ju kommit tillbaka igen och känner mig trött,vissen och allmänt dålig,och huvudvärk.
Lucas är förkyld bara.....
Så man kan säga att vi har sjukstugan hemma.
Går ju mycket nu ,,,så när jag ringde vårdcentralen idag så sa hon att det går jättemycket nu och det är nog virus vi fått alla.Ville kolla emelie om det är halsfluss hon fått..men det fick vi vänta med.

Så idag har vi bara tagit det lugnt hemma.
Blev lax,potatis och hollandäsås och grönsaker till middag idag,även om det inte smakar så mycket med mat för oss här.

Imorgon ska Emelie vara hemma från skolan med och Lucas är ledig och Danne ska  med vara hemma.....Så det blir en lugn dag imorgon med.

Ska låna Ice age 4 till emelie  imorgon tänkte jag så att hon har något att kolla på....

På söndag ska vi till mamma och äta lite mat hos henne för hon fyller år idag....så jag och sara ska laga mat till oss alla...så att mamma slipper stå med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar