torsdag 17 januari 2013

Varit på IKEA

Idag så gick Emelie till skolan med Clara och jag och Lucas var hemma och tog det lugnt.

Jag kollade ut i uterummet och hittade glas,gick ut och då såg jag att vår back med ramlösa hade gått sönder...låg 5 flaskor som var trasiga..och glas överallt :(( kollade den andra läsken jag har i petflaskor och de hade frusit de med och loka vattnet.

Dammsugade av lite här hemma och tvättat 2 maskiner med tvätt,och torktumlat.

efter det gjorde jag vid mig och Lucas och sen kom mamma hit kl 13,40 och sen kom Emelie 13,50.

Vi körde till IKEA och åt lite middag och efter det gick vi och handlade där lite.Jag handlade en ny lampa jag ska ha i storarummet,men när jag kom hem så var den trasig i foten så den får jag åka och byta imorgon,,,typiskt....:(( otursdag idag tydligen.
Efter det gick vi över till väla och där handlade jag en jacka,2 t-shirt på rea till Lucas för 105:- det tyckte jag var billigt :) sen hämtade jag ett paket med på Lindex som jag beställt.Emelie fick en klänning.
Mamma handla oxå lite saker på väla.

Väl hemma så åt vi lite kvällsmat och Emelie åt inne hos Clara för de ville leka så hon åt Tacos inne hos de.

Danne åkte ner och tvättade av bilen,för den var rätt mögig audin som jag kör....hoppas bara att inte dörrarna fryser fast ....;)

Nu sover barnenen och jag kollar lite tv och Danne ska snart lägga sig han med...han var trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar