torsdag 10 januari 2013

Känner mig kass än....när ska detta få ett slut

I fredags så vaknade jag och hade jätteont på höger sida och när man hostade gjorde det ännu mer ont och när jag rörde armen gjorde det ont och jag hade svårt att få luft...
Ringde 1177 och de sa att jag skulle åka in till akuten.Det gjorde jag och där var jag i 7 timmar :((( Mindre skoj...Jag fick syre,de tog prover,körde ekg,lungröngten.Har haft sådan hosta sen slutet av november och det har inte blivit bättre med hostan...
Så läkaren sa att jag fick pencillin,,,jag hade lunginflammation,sprickor på revbenen som gör att det gör ont när jag andas,hostar,rör armen,sen sa han att vi har en bakterie i familjen för att alla är förkylda från och till,och blir inte de andra bättre så ska de med testas sa han......

I tisdags så fick Lucas vara hos andra dagmamman för att hans är sjuk,så han ska vara hos Yvonne dessa dagarna,,,Han var väldigt ledsen när jag lämnade honom,dels för att han inte varit där sen innan jul och sen att han inte är van vid andra dagmamman.Men det hade gått bra sen under dagen i alla fall.:)
När Emelie och Lucas kommit hem så åkte vi och handlade för det var rätt tomt här hemma i kylen.

Igår onsdag så var Lucas hos Yvonne igen och han var ledsen men det hade gått bra där med sen under dagen.
När jag hämtat Lucas så kom Emelie med och det var ju bra,så vi mötte upp mamma och vi gick upp till affären och postade brev och mamma hämtade brev.Sen gick vi in på willys och handlade lite som jag behövde till maten. Vi hämtade även upp Clara på skolan för hon ville leka med Emelie och det gick bra.

När vi kom hem så gjorde jag mat och det blev kyckling i pitabröd med grönsaker och dressing och det var gott......Det gillade barnen.

Clara och Emelie lekte enda till klockan 18,30 när Clara skulle hem och det har gått bra.De leker bra tillsammans.

När Clara gått hem så åt vi lite kvällsmat och sen la jag Lucas vid  kl 19 och han somnade 19,45 så det tog 45 minuter ......Han har varit svårare de andra dagarna att lägga....Så det var skönt att det gick smidigt att lägga han.
Sen satt jag och Emelie och prata lite och kolla lite på tv och sen kom Emelie med 3 lappar hon fått från skolan som jag läste.....Sen gick Emelie och la sig 20,30.

Jag kollade på Couoty uggly på tv och den är bra den filmen tycker jag.När den var slut så gick jag och la mig och då kom Danne precis hem.Han har varit i garaget och fixat en bil.

Hoppas att man blir bättre snart...så trött på denna hosta och ont i revbenen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar