söndag 27 januari 2013

Emelie varit på kalas

I lördags så åkte jag,Danne och Lucas till IKEA för att handla en ny köksstol för en har gått sönder,sen köpte vi nya överdrag till köksstolarna och det blev bra :)
Hämtade Emelie på vägen hem för hon hade sovit hos Clara i natt....

sen körde vi hem och dammsugade och tvättade golvet och röjde lite och bar in bordet i storarummet.Patrik,Jannica,Benjamin,Amanda,kalle och Ewa kommer hit på middag och vi gjorde lite thai mat och det blev gott som vanligt och till efterrätt hade vi glass,strössel och sås.Det var gott och sen lite chips och godis.

Idag så har Emelie varit på kalas hos Klara och hon hade sitt kalas på Laserdom och det hade varit trevligt sa Emelie...Danne körde dit henne och sen tvättade han av bilen och jag och Lucas var ute i snön och gungade och åkte rutchkana och sen gick vi upp och hälsade på mamma och katterna :)

När vi kom hem så tog vi en fika och det var gott..

Sen har vi slappat lite...jag var och satta upp oss på tvätt imorgon,tänkte tvätta mattorna i badrummet och tänkte passa på att ta sängkläderna och handdukarna med....brukar ju tvätta hemma annars.Men mattorna går inte att tvätta hemma.

Danne körde ner i garaget och började på en bil han fick in och jag och Lucas skulle kolla på tv och Lucas somnade på 4 minuter med sin napp och snuse.....när vi kollade på byggare bob som han ville se....:) så jag gick in och bytade blöja på han och sen gick jag och la han i sängen och han somnade gott..och klockan är 18,10 så han kom i säng tidigt idag.....Inte sovit middag idag.

Nu har Emelie gått och lagt sig ,så nu sitter jag och kollar lite på tv och har datan igång.

Har snöat en hel del ute idag...vill inte ha mer snö nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar