söndag 20 januari 2013

Sarah på besök

Igår lördag så var Emelie på kalas hos Maya mellan 17,30-20.
När Emelie kom hem från kalaset så tog hon sin ipod och Clara och Emelie började prata med varandra på Facetime,,,de ville sova över här och det gick bra.Så Clara kom hit 20,30 och vi satt här nere och kollade på tv och satt och pratade och spelade på våra iphone och ipod :)

Vi vaknade klockan 8,45 idag och låg kvar ett tag i sängen alla barn i vår säng :) och kollade på tv....Jag gick upp och duschade kl 9,25 och gjorde vid mig och sen åt vi frukost.

Sarah kom hit kl 11 och när Sarah kom så gick vi upp på Konditoriet och handlade bullar,sen in på tobaksaffären där jag handlade frimärke och postade 2 paket och sen gick vi in på Willys.

Väl hemma så åt Lucas sin bulle och vi satt och pratade och sen tog vi och åt våra bullar och drack te.Det var trevligt :) Sen blev det gifflar och kex.

När Sarah åkte hem så började jag med maten och jag gjorde en plommonspäckad fläskkarre tror jag det heter och det har jag aldrig gjort så jag testade att steka den och sen lät jag den stå i grytan och koka i vatten och sen skalade jag potatis .
Gjorde sås på steken och det blev gott....Blev bra för att ha gjort det första gången :)

Efter det så satt vi och pratade lite i köket alla och sen körde Danne ner och fortsatte i garaget.

Jag och barnen satt och kollade lite på tv.
tyckte att Lucas var lite varm innan när jag gjorde maten och när Danne kom hem så frågade jag tycker du att Lucas är varm och det tyckte han.
Så jag testade att ta tempen nu när barnen la sig och då hade han feber :((((

Så nu sover barnen och jag har gått ner och satt mig vid datan .

Har kollat runt lite på en ny data och hittat en jag vill ha nu och det blir nog en sony vaio 17,3 tums skärm. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar