tisdag 22 januari 2013

Emelie tandläkaren

I söndags kväll så fick Lucas feber och han fick tydligen ingen ro att sova i sitt eget rum ,Danne bar in han 2 gånger och sen fick han ligga hos oss.

På måndagen så gick jag och Emelie upp och åt frukost och gjorde vid Emelie så att hon kom iväg till skolan.
När Emelie gått så gick jag upp och la mig hos Lucas i sängen och somnade till kl 9,30 när Lucas vaknade.

Vi gick ner och jag gjorde frukost till Lucas och när han hade druckit en klunk juice så började han att kräka :(( sen gick jag in och la han i soffan så att han fick ligga där inne och vila och kolla på tv lite......Sen kräkte han igen när han satte sig upp i soffan och som tur e så blir han inte ledsen utan bara kallar på papper ....Så han fick piggelin och lite cola för något annat ville han inte dricka....
Kräkte sen igen lite senare på dagen.

När Emelie kom hem så tog vi det bara lugnt här hemma.

Idag så gick vi upp allihopa och åt frukost och sen gick Emelie till skolan.Jag och Lucas tog det lugnt här hemma.Var ute en runda till soperna så Lucas fick lite frisk luft...
Sen kom Emelie hem klockan 11,40 för hon skulle till Tandläkaren klockan 12,55 men när klockan var 12 så ringde tandläkaren och frågade om vi kunde komma kl 15,20 istället för de hade fått in en annan akut..så jag sa ja....Men då var det ju inte lönt att emelie gått hem från skolan,,,men men inget att göra åt.

Det gick bra hos tandläkaren idag,de tog bilder och där var inga hål och hon var duktig :) Så nu ska Emelie dit igen om 1,5 år!! Emelie valde en ödla för att hon var duktig och Lucas fick oxå en ......:)

Lucas har gått och lagt sig och snart ska Emelie gå och lägga sig och sen blir det att kolla lite på tv.

Imorgon ska jag och Lucas åka och handla tänkte jag...inte blivit nu de andra dagarna när Lucas varit dålig...men han ska vara hemma imorgon med så att han är hemma sina 48 timmar när de kräkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar