måndag 13 februari 2012

Lucas dålig än :(

Idag gick jag upp med Emelie som vanligt och hon kom till skolan och sen satt jag vid datan ett tag och tog det lugnt.

Sen plockade jag undan diskmaskinen och åt lite frukost.

Lucas skrek när han vaknade och kallade på mig och jag gick upp och han hade bajsat...dålig i magen igen...:( Sen bytte jag på honom och gav han lite frukost och han åt inte så mycket...men fick i sig lite i alla fall.Gick sen in och duschade och gjorde vid mig ,för mamma skulle komma snart,hon hade varit hos läkaren och hon hade fått halsfluss och ska vara hemma denna veckan sa hon.Medan jag duschade så bajsade Lucas igen,så när jag gjort vid mig så bytte jag på honom.

När mamma kom så fick Lucas lite vindruvor som han gillar och lite dricka och han började hosta och sen kräktes han med....vindruvorna ville han inte ha men drickan gick bra...så lillkillen mår inte alls bra.

gick upp till Willys med mamma för hon skulle hämta paket,hämta medicin och sen handla lite på willys och det skulle jag med ,lite proviva till Lucas.På vägen hem så mötte vi upp Emelie med från skolan och vi gick hem och Lucas fick gå och lägga sig och sova och jag och Emelie gjorde hennes läsläxa och sen gick Emelie upp på sitt rum och la sig och tittade på en film för hon sa att hon har sådan huvudvärk....Jag känner att jag mår inte heller 100..e väl en massa baciller som går runt kan jag tänka mig....

Jag började lite smått på maten och det blev fläskfile och pommes och sås :) Det var gott.

Lucas sover än så han får äta sen och Emelie ligger på sitt rum och kollar tvn.Danne är kvar på jobbet och skulle fixa lite saker.

Jag kollar runt lite på nätet och tänkte snart lägga mig i soffan och lösa lite korsord och sen ikväll blir det att se CSI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar