söndag 2 september 2012

Idag kommer Danne och Emelie hem

Igår så tog vi det lugnt på morgonen och sen så gick vi ut en runda på lekplasen och gungade,åkte rutchkana och lekte i sandlådan.
Efter det så var det dax för Lucas att sova middag.
Medans Lucas sov så satt jag i uterummet och löste lite korsord och njöt av fina vädret.

När Lucas vaknade så mötte vi min mamma och vi gick upp på rosengården och köpte pizza.Jag beställde en pizza utan ost för lucas kan ju inte äta det och mamma beställde spätta med stekt potatis. När maten var klar så hade han lagt ost på min och fick göra om det,sen fick vi även den andra pizzan så det var snällt :) Vi gick hem till mamma och åt och mamma sparade sin spätta hon köpte och åt pizzan vi fick istället och jag och Lucas delade på den jag köpte :) Sen var vi där ett tag och Lucas ville gosa med mammas katt Bamse men han bara låg under sängen...Han gömmer sig alltid när Lucas kommer ;)

När vi kom hem så satte vi oss och mös lite framför tvn och åt lite godis.

Lucas la sig kl 20,15 och jag satt och kollade lite på tv och tog det lugnt.

Idag så kommer Danne och Emelie hem från stugan.Se hur de har haft det där uppe.När Emelie kom upp till stugan så ville hon hälsa på hennes favorit hund Busan,men tyvärr var hon inte kvar....hon har lämnat oss och Emeile blev jätteledsen....Men får hoppas att hon har haft det bra där ändå med pappa och farmor och farfar :)

Jag och Lucas har varit ute och gungat i fina vädret och då träffade vi på Minna och Nelly ett par som går på Lucas dagis.så de lekte lite :)

Nu ska vi äta lite mat.Blir ris och korvstroganoff .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar