torsdag 20 september 2012

Djursjukhuset med mamma

Idag så cyklade Emelie till skolan och jag lämnade Lucas hos dagmamman.De skulle gå till trollskogen idag :)

När jag kom hem igen så gjorde jag vid mig och sen körde jag ner och hämtade mamma för vi ska iväg med hennes katt Gustav till vetrenären för vaccination,men när jag kom hade hon båda katterna med sig.Hon sa att Bamse mår nog inte bra så de ska kolla han oxå.
När vi väl var där så gick de igenom Gustav först och de sa att han var en fin katt.Mamma ville kolla upp han så att han mådde bra och så och sen fick han vaccinationen med.Han är bara ca 4månader gammal och så söt....skogskatt.Mamma skaffa han på Tassebo.
Sen kollade de igenom Bamse och han hade ont när de tryckte på magen och de sa att det är nog som du säger att han är förstoppad.Så de ville röngta han och det gjorde de....Mycket riktigt så var han förstoppad,så han fick stanna kvar på djursjukhuset :(( Han ska få lite dropp och lavemang,så vi får se om vi kan hämta han imorgon om han mår bättre eller om han får stanna en natt till.
Körde sen hem mamma och Gustav.

Väl hemma så var det dax att hämta Lucas och sen gick vi upp mot Willys för att posta en massa brev,och då träffade jag Emelie på vägen och hon följde med dit och postade och sen handlade vi kyckling som vi skulle ha till middag.
På vägen hem så gick Emelie upp till mamma för att hälsa på Gustav och jag och Lucas gick hem och började med middagen.
Sen kom mamma och Emelie hit efter 1 timme och sen satt vi och pratade och jag uppdaterade mammas iphone med  till nya programvaran :)

Nu är Danne nere i garaget och fixar en bil och jag och barnen är hemma och slappar lite framför tvn innan det är läggdax för de kl 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar