fredag 7 september 2012

Tagit av Lucas gips

Idag så har Emelie varit i skolan,och under tiden hon var där så låg jag och Lucas och kollade lite på Tv och mös och tog det lugnt.

Sen kom Danne hem en liten runda från jobbet för att hämta en sak och vi tog av Lucas gips då.Vi tyckte att hans handled var lite svullen och Isabella och Emmie kom precis då med.
Emmie kollade på det och tyckte oxå att det var lite svullet.Hon undrade om jag ville med upp till Willys de skulle handla lite...så jag gick in och bytte om och sen gick vi upp till Willys och handlade och jag handlade oxå lite köttbullar,röbetssallad som Danne och Emelie ska ha på mackorna när de ska till ridningen imorgon och mjölkfritt margarin.
På vägen hem gick vi in på vårdcentralen så att de fick titta på hans handled,men sköterskan tyckte inte att han var svullen och tyckte att vi skulle vänta tills måndag och se hur det ser ut då och om han använder sin arm..Annars får vi komma igen.

Gick sedan hem så att våra barn fick lite mat i magen och sova lite för båda var riktigt trötta.
Så under tiden Lucas sov så gick jag in och duschade och gjorde vid mig och sen kom Emelie hem från skolan.

vi har tagit det lugnt här hemma sen bara.
Emelie är hos en kompis nu på ett vuxen kalas,för hon kan inte komma imorgon när hon ska ha sitt barnkalas,så hon fick vara med här på vuxenkalaset :)

Lucas har badat idag ,och det har han inte gjort på 3 veckor pga gipset,bara fått duscha och det har inte varit så populärt....så idag badade han rätt länge och plaskade och hade jätteskoj :)

Igår var jag på blingo klädparty hos Anna och det var trevligt....Blev en tröja till lucas,en tröja till Emelie med tiger på som hon ville ha och en tröja lila  till mig,och ett par byxor jag köpte till lucas var redan slut och det tycker jag är dåligt,för kollektionen har ju precis kommit ut och 2 storlekar var slut och de får inte in de igen....dåligt tycker jag att de inte syr upp fler ,om de är så populära och sen att de tar slut efter bara 3 veckor .....Känns som om man inte vill handla av de mer när de är på det viset tycker jag....synd när man gillar deras kläder.Men ska de ha kunder så får de ju ha kläderna/storlekarna man vill ha oxå när kollektionen har börjat....skilland om kollektioner börjar mot sitt slut,då förstår man ju mer att inte alla storlekar finns kvar......men men....Så man blir lite besviken.
Detta blev det:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar