torsdag 2 maj 2013

Varit i ullared och Lucas dålig!

Igår så åkte vi till Ullared vid kl 8 och det var jag,Lucas,Emelie, min mamma och min syster.
Det var inte så mycket folk när vi kom upp där men när det gått 40 minuter så hade det kommit en hel del folk :(  Vi handlade våtservetter,näsdukar,fönsterputs,ajax till golvet,kläder till Lucas och Emelie,Emelie fick ridskor och skärp,Emelie köpte zhu zhu pets 2 stycken,top modell pennor,glitter pennor man kan skriva med på kroppen,iphone 4 skärmskydd,ny skolväska,Lucas köpte en Zhu zhu pets och en stor traktor med släp och en brio tåg,jag köpte strumpor,ljuslykta att ha i fönstret,lila duk mm.Bytte även ett iphone fodral till malin ,hon hade varit i ullared i lördags och hon hade köpt till Iphone 5 och hon har iphone 4 så jag bytade det till henne.
Lucas var hängig nästan hela tiden ,började hosta jättemycket och snorig och nös mycket och det kom en del snor ut när han nös :(( När vi hade betalat och jag bytat blöja på han så började han att kräka och sen när vi gick till bilen kräkte han igen :(( så lucas mår ej bra stackaren....
Vi körde hem Sara till sig först och sen körde jag hem mamma.
När vi väl kom hem så packade vi upp allt och sen blev det att ta det lugnt här hemma.Lucas var hängig och kräkte 2 gånger här hemma och vill ej ha dricka eller mat.Han somnade här i soffan hos mig.

Idag så gick emelie till skolan och jag gick med Lucas till doktorn och han sa att han har fått ett virus/ influensa :(( så e det ej bättre tills nästa vecka så ska vi komma igen. Så Lucas får vara hemma imorgon med.Han har sovit jättedåligt i natt,varit vaken jättemycket och varit varm och sprattlat en hel del.Han har gått in till oss 2-3 gånger i natt .
Så nu sitter vi här hemma och tar det lugnt och jag har satt på en maskin tvätt med.

Fint väder ute idag,solen skiner :) Vi får se om Lucas orkar gå ut en liten runda sen på framsidan så kan jag sätta ner lite frö i jorden som jag fick av Malin :) Så kanske han kan få gunga med,om han vill.

Var hos Malin i tisdag för att Anton har vattenkoppor,så nu får vi väl se om Lucas blir smittad av det....Hoppas hoppas....vi tog en fika och satt och pratade och hade det trevligt och barnen lekte så bra tillsammans.Jag hjälpte även Malin med hennes telefon och lade in bilderna i datan och uppdaterade hennes telefon och itunes :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar