tisdag 23 april 2013

Gjort vid i rabatten

I lördags så var jag hos Sarah och hälsade på och vi åkte till Alnarpsparken när jag kom och det var fint där.Vi tog en fika där och barnen busade runder där.
Efter det körde vi hem till Sarah och lämnade av lite saker och sen gick vi en promenad till en lekplats och där lekte barnen. Var jättefint väder,solen sken.
Efter att vi varit där ett tag så gick vi hem igen och vi gjorde lite mat och det blev tacos och det var jättegott.....mumms.Sen satt vi och pratade och hade det trevligt.Sen körde jag och Lucas hem kl 18.
Väl hemma så satte vi oss och kollade på lite tv och satt och mös lite.
Danne och Emelie kom hem kl 22,30,de hade varit och ridigt idag och målat stugor där hon rider och efter det så körde de till Kalle och Eva.

I måndags så åkte jag,Lucas,Emmie och Isabella till busfabriken och busade och det var jättetrevligt.Barnen hade jättekul tillsammans....Vi åt lunch där och sen innan vi åkte hem så fick barnen glass och vi oxå ;)

När Emelie kom hem från skolan så åkte vi till Maxi och handlade lite och sen hem och gjorde lite mat.Det blev värmemat från söndagen och det blev Wook.
 
Idag så har Emelie varit på utflykt i skolan,det var en från varje klass som fick följa med,de hade en lottdragning med alla barnens namn och sen drog fröken en lapp och det namnet det stod fick gå,,,Emelie var lycklig att hon vann....De har varit i jordbodalen och haft ett projekt om vatten.Det var skoj sa hon.
Lucas har varit hos dagmamman och det hade gått bra,och när jag lämnade honom så var han inte alls ledsen idag och det var skönt.Får hoppas att det har gått över nu,eller så var det bara en tillfällighet.....
Var hos mamma och hämtade paket hon ville ha postade när jag hämtade Lucas,mamma låg i huvudvärk,feber,förkyld och mådde illa.
När Emelie kom hem så körde vi och handlade lite blommor på plantagen.Det blev 2 pelargonier,12 jordgubbsplantor,planteringsjord och en hallonplanta och tomatplanta.
Så när vi kom hem så fixade jag maten och det blev lax och potatis och sås....det gillar barnen.
Efter det så gick vi ut och fixade i rabatten och det blev jättefint nu...Ska bara köpa lite fler blommor sen och fylla upp i resten av rabatten,,,,hade inte pengar till allt nu så får ta lite en annan gång.
Emelie ville ha ett eget litet trädgårdsland och det fick hon.
 
Här kommer mitt trädgårdsland


 
Det blev bra tycker jag.
 
Nu ligger barnen och sover.Jag nattade Lucas och han somnade fort idag med så det var skönt.Men har ju varit igång hela dagen så det är inte så kontigt...varit ute hela dagen.
Danne hörde på emelie när hon läste sin läsläxa.
 
Nu blir det att kolla lite tv och spela lite på sin mobil och sen lägga sig.
 
Imorgon ska jag på spiomentri/ astmakontroll...får se om det visar något.Har varit hostig,förkyld från och till hela tiden sen november och känner att jag har svårt med andningen så vi får se om detta visar något,för det andra dr har kollat har ju inte varit något på.....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar