fredag 5 april 2013

Hoppas hoppas att det vänder!!

Igår så sökte jag förskollärare i rydebäck och i morse fick jag mail och de tackade för mitt mail om ansökan och undrade om jag var intresserad som resursperson till ett barn ,och jag svarade tillbaka att det var jätteintressant.Ska dit på måndag och de ska berätta lite om verksamheten och om att vara resursperson.Det är en tjänst som de ej annonserat ut i nu :) Så nu får man hålla tummarna på att det blir något av detta......Vill verkligen ha ett jobb.Tänk att man snart varit hemma i ett år, första maj så är det ett år.

Igår så var Emelie hemma från skolan för hon hade huvudvärk och feber och hon var ledsen från och till och var inte alls pigg och Lucas var hos dagmamman och de var ute i skogen på fredriksdal.
Emelie låg och kollade på tv nästan hela dagen igår :( åt inte så mycket heller men fick i sig en hel del vätska så det var ju bra.

Idag så var Emelie hemma med från skolan men hon kände sig bättre.Vi har varit ute en runda med min mamma och gungat och varit och handlat lite godis till ikväll och åt en pizza och det var gott.Emelie åt inte alls mycket...Men bra att hon fick i sig lite....
När vi kom hem så ringde Klara som hon rider med på lördagar och frågade om hon ville sova där och det ville hon och det var okej för Helen att hon sov där även om hon inte är helt hundra frisk.Hennes son kevin var oxå hemma igår med feber och han hade fått halsfluss med och äter pencillin.
Så de ska rida imorgon och det såg emelie fram emot,för förra veckan var det ju inget för att det var påsk.

Just nu så sitter jag och Lucas och kollar lite tv och snart ska vi äta lite gott till tvn tänkte jag.
Danne är iväg hos Marcus och Vitalia,de hade bjudit oss på middag men vill inte dit med barnen när de ej e 100 friska för de har en liten baby på 6 veckor.Lucas är ju oxå jättesnuvig och lite små hängig.

Har varit fint väder idag med...solen värmer så skönt där det är vindstilla. :) Men hörde att på söndag kan det komma snö men det hoppas jag verkligen inte på!!!


 
Ikväll tänkte jag se på lets dance.
 
Ha en trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar