måndag 13 maj 2013

Emelie sprungit rosenloppet i skolan :)

Idag så fick vi lite sovmorgon för emelie skulle till tandläkaren kl 9,25.
Vi gick upp och gjorde vid oss och åt lite frukost och sen gick vi till tandläkaren.
Det gick bra hos tandläkaren,Emelie fick i uppgift att vika på sin tand varje dag så att den tappas snart....:) Lucas kollade hon oxå för jag sa vi ska hit igen den 28 maj med honom och hon sa han e ju bara 2,5 år och det är ju kontroll vid 3 år men jag kollar han nu när ni är här,så slipper ni komma då den 28 maj,så det var ju snällt :)

Efter det gick jag med Emelie till skolan och vi kollade när hon sprang rosenloppet för vi  kom precis i tid till det :) Det gick bra,jag och Lucas hejade på emelie.Det springer detta varje år.
Efter det gick jag och Lucas hem och vi åkte och handlade på Ica maxi och det blev en del handlat och efter det åkte vi hem och packade upp allt och sen gick vi med soperna.
Sen träffade vi på mamma när vi skulle gå ut så hon hängde med en runda ut och gå.Vi tog med kattsanden hem till henne som jag hade köpt idag till henne.
Vi gick en runda upp till tobaksaffären så att mamma fick postat sitt brev och sen gick vi en runda så att Lucas fick sova lite middag.
 
Efter skolan så följde Emelie med Selma hem och sen kom de hit kl 17 för hennes mamma skulle iväg och träna.Jag gjorde lite pannkakor och det var gott.Sen kom Selmas mamma hit vid kl 18,20 och hämtade Selma.
Emelie gjorde sin läxa så nu är den färdig den med.
 
Snart är det dax att natta barnen och sen är det dax för CSI.
 
Igår så åkte vi ner till Höör och träffade Nils,sofie och Axel och det var första gången vi träffade lilla Axel som är 7 månader gammal.Vi gick en runda i deras nya hus och sen tog vi en fika och satt och pratade.Sen gick vi ut en runda och kollade runt lite där de bodde.
Sen efter det åkte vi en sväng till min kusin Catrine,Fredrik och Tilda och Ellen.Där var en vän till catrine med hennes familj,de var och grattade Tilda för att hon har fyllt år.Så vi blev bjudna på tårta :)
Lucas och Tilda de lekte så fint.Sist så lekte de inte så bra,Tilda blev ledsen hela tiden.
Jag hjälpte Catrine lite med hennes mobil med,att lägga in lite bilder och lite i itunes.
Emelie ringde kl 18,50 och undrade när vi kom och hämtade henne hos Klara och vi kom ju på att det är ju skola imorgon...och var klockan så mycket redan.Så vi fick köra och hämta henne och vi var hos Klara och de kl 20,00.Tar ju en timme hem från Catrine.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar