måndag 6 maj 2013

Jättevarmt och skönt ute :)

Idag så har det varit helt underbart väder.
Emelie cyklade till skolan imorse och jag och Lucas åkte till väla kl 10 och handlade 5 par nya byxor till honom för jag såg att de byxorna han har e förkorta i benen....han har vuxit på :)
Efter det körde vi till barnmorskemottagningen på drottninghög på drop in för jag behövde nya p-piller och göra cellprov så nu var det oxå gjort :) Hon kollade även mitt blodtryck och jag hade 130/90 och hon sa att undertrycket är jag inte nöjd med det är lite högt....så jag ska gå och kolla mig hos distriktsköterskan 2 gånger och se hur det ligger annars får jag ta kontakt med läkare sa hon.Inte bra att jag går med högt blodtryck och det ligger ju i släkten.....
Efter det körde vi ner i stan för att jag skulle ta ut mina pengar jag fick när jag jobbade på förskolan.Så nu var det oxå fixat.
Sen körde vi hem och jag bytade blöja på Lucas och sen gick vi hem till mamma och matade hennes katter och tömde lådan.Sen tog jag fram lite av det hon sålt på tradera och skickade iväg 4 paket ,av de som hade betalat så att hon fick iväg det med.Så det slipper ligga där tills hon kommer hem från lasarettet. Hon åkte in i lördags natt med tarmvred,och ev får hon komma hem imorgon,om hon nu får behålla maten.
Gick sen upp och mötte Emelie på skolan och postade breven.vi fick sen till bogarts och lämnade 3 filmer som vi hade lånat förra veckan.Det var sammys äventyr,sune i grekland och snabba chas 2.

Vi gick in på gula kiosken och tog en pizza och det var jättegott :) Blev en bella

Emmie och Isabella kom och mötte oss vid pizzerian och vi gick till en lekplats vid grönområdet och barnen gungade och Emelie lekte med santos,Emmies hund :) Sen satt vi på gräset och solade och hade det trevligt och barnen lekte :) 

Efter det gick vi hem och då kom Clara och hennes mamma Liza och Clara och Emelie lekte och jag och Liza satt och pratade här ute på vår framsida :) Så skönt i solen och härligt att man bara vill vara ute.
När Danne kom hem så öppnade han dörren och jag sa att Lucas gick in en runda och då sa Danne kolla...då låg Lucas och sov på ett trappsteg med huvudet och kroppen på golvet ;) såg så kul ut ;) Danne bar ut han i vagnen och han somnade gott igen.Han var svår att väcka sen....Han har varit i full fart hela dagen och somnade jättegott.

Igår var Emelie och lekte med lilla Klara och Danne och Klaras föräldrar bestämde att vi skulle grilla och vi var hos de kl 16 och vi grillade och hade det trevligt.Vi grillade fläskfile och hade potatissallad och chips mm.De hade gjort lite potatisklyftor och sallad och lite annat kött hade de.Det var jättegott och vädret var så härligt igår med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar