måndag 25 februari 2013

Halsfluss

Idag så gick Emelie till skolan efter veckans lov.HOn hade sällskap med Clara till skolan.

Jag ringde till vårdcentralen 8,20 och jag fick tid till Lucas kl 10,40. Han har varit trött,slö,äter och dricker inte,dricker ibland lite,kräkt en gång på fredagsnatten. Kändes som om han inte blivit frisk sen jag var hos läkaren för 2 veckor sen när han hade feber.Vi tror att det är halsen som spökar på han eller så e det matvägran bara....

Väl hos doktorn så berättade jag hur han är osv....och att vi varit här för 2 veckor sen för att han hade feber som vi inte fick ner och då kolla de han och han var lite röd på höger sida i halsen och lite svullen på mandlen.Han kollade honom i munnen och sa att han är röd där än och att han är svullen och att han kanske kan ha fått en böld sa han..så e han inte bättre tills imorgon så skulle jag ringa igen så fick jag tid till öron näsa hals,så att de får kolla på det ,,om det är så att han gått med detta nu i 2 veckor och det blivit sämre. De kollade han i halsen med prov och han hade halsfluss...:( så han fick pencillin. Så nu får han vara hemma igen.....
Men skönt att det är fixat nu,så att man vet varför han inte äter.De sa när jag ringde att det är ovanligt att barn som är så små har halsfluss..men sedär...de kan oxå ha det!!!

Efter doktorn så åkte vi och handlade på Maxi en snabb runda och sen när vi kom hem så packade jag in allt och sen kom emelie med hem från skolan.

Nu ikväll så var de här från tele2 och vi tecknade så att vi fick tv genom de med och vi får rabatt på vårat bredband vi har.Så det blir bra.....

Snart är det CSI och sen är det sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar