torsdag 14 februari 2013

Lucas feber än...

Idag så gick vi upp och skickade iväg Emelie till skolan.
Var jättetrött idag,har inte sovit mycket nu på 2 dagar,Lucas har varit jättevarm och sovit dåligt och vänt och vridit sig.
När emelie gick till skolan så gjorde jag vid mig och sen gjorde jag vid Lucas.Jag skulle ner på öron näsa hals kl 10,15.

Jag och Lucas tog en promenad ner till stan och väl på öron näsa hals så pratade jag med doktorn och sen kolla han mig  i halsen,lyssna på lungorna.Det såg bra ut.Sen tog vi lite prover och de var oxå bra,så jag har ingen infektion sa han.Fick blåsa med för att kolla andningen och den var låg så jag fick aromir och pulmicort och sen prova jag igen och då blev utandningen lite bättre...men var låg ändå för mig.
Han ville helst inte ge mig någon pencillin för han sa att det sänker imunförsvaret,och han sa jag kan ge dig och din son en kur om du vill men när ni tagit den så händer det säkert att ni blir dåliga igen,som du blev sist när du fick pencillin.Så vi sa att vi avaktar lite.

Efter det gick vi till knutpunkten och laddade mitt jojo kort som jag ska ha nästa vecka när jag ska till Emporia med Anna och hennes barn.
vi tog bussen hem ,för Lucas ville åka buss.

När vi kom hem så kollade Lucas lite på tv och han somnade en runda och jag röjde lite i köket och förberedde maten tills emelie kom hem.

Lucas har lite feber,38 ligger han på nu så det är skönt och han är piggare.Men han vill inte äta och dricker inte mycket heller...tar någon klunk då och då...Glass äter han bara några tuggor på. Men var ju med han hos läkaren igår och sänkan var ju på 27 och det var förhöjt sa hon,ska ligga runt 7.Sen var han röd i halsen och lite svullen på höger sida så det är väl det om gör att han inte vill äta eller dricka...

Nu sover barnen och Danne har med gott och lagt sig för han var trött ...han har inte heller sovit mycket.Jag sitter och kollar lite på tv och kollar runt på nätet lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar