lördag 23 februari 2013

Sport lovet snart slut

Det har ju varit sportlov denna veckan och vi har hittat på en massa nästan varje dag tycker jag.

Måndag: åkte vi och handlade och tog det lugnt hemma.

Tisdag: Mamma följde med mig till lasarettet när jag skulle till doktorn så att hon kunde passa barnen så länge medans jag var inne.Var där kl 10,45. När jag var färdig så gick vi ner en runda istan och kollade runt lite och var inne på banken och hämtade ett papper som vi ska fylla i till Emelie.Hon ska få ett bankkort.

Onsdag: Anna och hennes barn kom hit kl 8,30 och vi tog bussen ner till Knutpunkten och sen tåget vidare till Emporia i Malmö.Det gick bra att åka tåg och väl där så gick vi och tittade i affärer och det blev lite shoppande för oss alla. :) Vi åt lunch på jensens beafhous och det var jättegott. När klockan var 15,30 så tog vi tåget hem. Vi var hemma här hos mig igen vid 16,45.

Torsdag:  vi åkte båten med min syster till danmark och hoppade av och gick en liten runda i helsingör. Vi köpte blommor på torget och sen tog vi båten tillbaka.Var en trevlig tripp. Träffade Emmie på båten  när vi åkte hem och vi pratade lite.

Fredag: Träffade Anna och hennes barn på olympia bowlingen klocka 12 och vi fick banan 12,30 och vi bowlade allihopa. Lucas fick vara med och rulla klot hos oss alla...Gick bra vissa gånger....fick ner några käglor ;) han blev så nöjd.
Efter bowlingen åkte vi hem här och satt och pratade och tog en fika.
När klockan var 16,15 så började vi med maten och det blev flygande jacob.En med kyckling och en med fläskfile i.Tobbe annas man kom 16,25 och Danne jobbade över lite och var hemma 17,15 när maten nästan var klar.
Det var gott och jag och Anna körde och hyrde film och sen åt vi glass när vi kom tillbaka och sen var det filmdax och lite snacks

Idag så åkte jag och barnen och handlade på citygross till maten och sen körde vi ut och träffade Sara i fleninge . Emelie skulle få rida på Kongur och det gick bra.Men var jätterädd när hon skulle upp och ville inte men vi fick tvinga upp henne och sen gick det bra,men hon var rädd.Sitter i sen hon ramlade av hästen rätt rejält.....Tog en liten runda på ca 30 min och sen gick vi tillbaka och sadlade av.Det var jättekallt ute idag och alla frös ...brr..
Efter det körde vi hem och började med maten och det blev thai gryta som emelie ville ha idag med ris.
Nu är det dax att kolla på skyfalls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar