lördag 4 augusti 2012

Lugn lördag!!

Idag så gick vi upp klockan 9,30 och åt lite frukost och jag satte på en vit tvätt med.Tänkte tvätta vitt idag och sen ska jag tvätta kulörtvätten på måndag,nu innan vi åker iväg :)

Hängde upp tvätten när den var klar och sen åkte Emelie och Danne till drottninghögsbadet,så Emelie kunde bada och danne solade ;)
Jag och Lucas åkte till Maxi och handlade lite som behövdes hem och även som jag ska ha med mig till Lucas,Vet inte hur lätt det är att hitta mjölkfria saker till han där nere och vad det heter ;) kan inte franska alls,,,,Så jag tar med mig lite produkter i resväskan ner som, smör,culiness,havrebas om man gör sås eller till annat,kex och bilar ( godis).

När vi kom hem så fick Lucas sova middag och jag satt på framsidan och löste lite korsord och sen rinde mamma och jag hjälpte henne och Sara genom telefonen hur de skulle installera lite saker på Saras nya mobil hon hade fått av en vän idag,en samsung galaxy s2,för hon hade skaffat en ny!!Så jag hjälpte henne med viber och whatsapp ...får hjälpa henne sen när hon behöver hjälp igen sen kanske ;)

När Lucas vaknade så satte vi oss på baksidan och fikade lite och det var gott...lättare att sitta på baksidan på gräset så att lucas kan springa där ute själv ,har ju grind så han kan inte springa iväg....gör det om man sitter på framsidan.....:(

Sen började jag förbereda maten när Emelie och Danne kom hem och vi hade exotisk fläskfile med ris och det var gott!!

Nu åkte Danne ner i garaget och fortsätter med det han håller på med där nere,och jag och barnen tar det lugnt här hemma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar