fredag 17 augusti 2012

Lucas brutit handleden :(

Igår kom vi hem från vår resa från Cannes och det har varit helt underbart att vara iväg.
Vi har badat och solat,Varit i ventemilia (italien) och gått på en marknad och det var jättestor marknad och där köpte vi en hel del allihopa :) bla klänningar,hatt,väska mm.

Vi var i Nice en dag och där gick vi lite i affärer och handlade kläder.Blev en hel de shoppat denna dagen med.

Vi var på marineland en dag och kollade på djur och det gillade bägge barnen jättemycket,och efter det så gick vi in på Akvaplash och badade på äventyrsbadet där och det var mysigt....Vi badade jättemycket och vi de tog kort på oss där inne och jag köpte 3 st kort,alltid kul att ha :) de blev bra.

När vi skulle hem så väl på flygplatsen så tog jag mina väskor och mammas väska var tung så hon skulle ta den och fick inte tag i den och sen när hon fick ett grepp så drog hon i väskan och där stod Lucas,såg hon inte,så han ramlade om kull och skrek.....

Väl hemma så mötte Danne oss på knutpunkten och körde oss hem :)








Idag så har jag tvättat mellan 10-13 och det blev en hel del maskiner idag,hela torkrummet var helt fullt ,så jag fick hänga lite här hemma under trappan på galgar och sen hänga lite på vår torkvinda.....

Efter det körde vi till maxi och handlade lite,Lucas grät när man skulle spänna han i stolen,,,tänkte inte mer på det.Men han har varit lite grinig hela dagen idag...vet inte vad det är med han....

Packat upp sakerna så kollar jag på Lucas arm och ser att den är svullen....Han har haft svårt att ta sig upp i trappan idag,inte greppat med den mm.
Visade Danne det när han kom hem och jag sa ska vi ringa vår vårdcentral och Danne sa vi kan vänta tills imorgon och se hur det blir.

Men jag ringde ändå och pratade med vår vårdcentral och hon sa kan ni komma nu om 15 min allstå kl 17,30?? Jag sa det är inga problem vi har 5 minuter dit bara.
Väl hos läkaren så kände hon och tryckte på hans arm och sa att jag tror att det är knickbrytning och sa att vi får åka in och röngta det,så vi gick till Lasarettet och satte oss och väntade och tur var där inte mycket folk.Tog totalt 1 timme där så det var inte så farligt...fick vänta på svaren,,,,Hon sa att jag får gå till ortopeden,så jag gick dit och satte mig,var där kl 19 och när kl var 20,30 så kom läkaren in och kollade på Lucas arm och kände på den och då sov han ,så han vaknade och börja gnälla...Läkaren sa att vi ska gipsa det och han får ha det i 3 veckor..han hade brutit den.....:((( stackars lilla killen...
Sen kom sköterskan in och gipsade han och hon sa gud vad duktig han är....bara satt och tittade när hon gjorde det :)
Sen fick vi äntligen åka hem....Danne hämtade oss kl 21,15 på lasarettet.

Får vi se hur det går för Lucas i natt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar