måndag 6 augusti 2012

Lucas och Emelie förkylda :(

Idag så vakna vi kl 9 och låg kvar i sängen,har inte sovit så mycket i natt heller....Lucas har hållt oss vakna,han har feber och hostar jättemycket,gjort det i 2 dygn nu :( inte så kul när vi snart ska åka iväg till Cannes!! Emelie började med hosta senare idag....

Vi gick upp klockan 9,50 när jag hörde att reperatören Stefan kom hit för att åtgärda 3 -4 fel vi hade....Så vi gick ner och Lucas knackade på dörren och då knackade Stefan på dörren och Lucas hoppade till och undra vem vet var ;) kul att se hans reaktion..
Stefan fixade ny toasits,där uppe i duschen blandaren som var lös,sen fixa han även köket ,vasken,den droppar och han bytade packning och sen en annan sak till.Sen kommer en el kille och ska fixa elen som är fel i trappan....Se vilken dag han kommer....

Efter det åt vi frukost och tog det lugnt...satt i soffan och softade...lite trötta.

Sen åkte danne ner i garaget en runda och jag gick med sopor och handlade lite vi skulle ha till middagen och det blev pommes,kycklingklubbor och sås!Sen blev det även tomater som var röda som jag odlar här ute :) och de var jättegoda!!!mumms...

Nu tar vi det lugnt och tänkte äta lite popcorn och se en film kanske.

Igår så träffade jag mammas syster som bor i Stockholm ,hon var på besök här nere och vi pratade lite och sa att vi får ses om vi kommer upp till stockholm någon gång.Så får jag träffa mina kusiner där uppe.Var ett tag sedan man träffade mammas syster Anki....var nog 16-17 år sen kom vi fram till ....

Emelie var och red i går med i Åvarp med moster Sara .Emelies kompis Klara var oxå med och red och de var jätteduktiga.Emelie galopperade för första gången och tyckte att det var jätteskoj :) kul att hon gör framsteg. Jag fick rida en liten runda med på SAras häst och det var skoj, inte ofta man rider direkt :)....Man fick lite motion av att springa med både Emelie och Klara.Fick ju springa med om de behövde hjälp men det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar