söndag 22 juli 2012

Emelie ridigt i åvarp

Idag så gick vi upp kl 9,30 och åt lite frukost och sen gick jag in och duschade och gjorde vid mig och Emelie tog på sig ridkläder och sen körde vi ner i vändzonen här hemma och hämtade upp Viktoria med och sen körde vi ut till Sara i mörarp! Mötte Sara vid ica affären och sen körde vi ut till Åvarp och Sara,Viktoria och Emelie red,och Emelie fick Ida som hon har velat rida när vi varit där ute,och hon var äntligen fri denna gången :)
Vi var ute och red i 1 timme och jag sprang med Emelie lite,men hon red mest själv.Hjälpe henne lite när hon skulle i trav för hon har lite svårt att få hästen att trava ;)

När Emelie redigt klart så sa vi hejdå till Sara och Viktoria för de skulle rida 1 timme till,så vi åkte till Citygross och handlade juice som de hade billigt,ridspö till Emelie och tvättservetter till Lucas.

När vi kom hem så höll Bella och barnen på att packa ner allt för de ska åka hem idag,de hade varit ute på Väla medans jag var iväg med Emelie och red och Danne var hemma med Lucas och hade varit ute och gått en runda med honom.

Bella och de åkte hem vid kl 15,45 och Danne åkte ner i garaget när de hade åkt för han skulle ner och hjälpa sin bror med en sak.Jag passade på att dammsuga av här ordentligt,för det var sand,gräs mm och behövdes verkligen och sen torkade jag av golven med,så nu är här rent och fint igen :)

Danne kom hem kl 17,45 och då åt vi spagetti och köttfärsås.Gott!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar