onsdag 21 mars 2012

Trötta,trötta idag.....

Inatt så vaknade vi att Lucas hostade och hörde att han inte fick luft,han harklade sig och lät konstigt.Så vi tog upp han och danne ringde sjukvårdsupplysningen men där var kö så vi ringde 112,för han lät inte alls bra...Så vi fick prata med en sjuksköterska där och hon lyssnade på Lucas genom luren hur han hördes och sa att det låter som om han har fått falsk krupp.så hon sa att vi skulle åka in med honom till barnakuten.
Så det var bara upp och ta på sig och köra in till barnakuten med honom när klockan var 02,10.När vi kom dit så anmälde jag mig där nere och kom upp direkt på barnakuten och där anmälde jag mig och hon kolla hans puls och luftintag.Det lät bra men pulsen var hög för att han var arg och ledsen,och luftintaget låg på 92-99 och det var bra.Sen gick jag in och vägde han och sen fick vi sitta ner ett litet tag bara och sen kom läkaren.Han berättade om krupp och lyssnade på honom och kollade halsen och öronen och sa att vi brukar gå med honom här på lasarettet med hans komjölksprotain.Han sa att vi ger honom adrenalin nu och sen får ni åka hem och blir det sämre igen och det inte funkar med det vi gick igenom om det händer igen så fick vi komma tillbaka så att han får adrenalin igen....Lucas var inte alls med på noterna att andas i denna masken,men vi fick hålla hårt i honom....Efter det så körde vi hem.Var hemma igen vid 03,50 ca.så vi gick och la oss och sov ....

Vaknade sen när det var dax att gå upp med emelie kl 7 till skolan och jag somnade om lite så jag väckte henne 7,45 så det var upp och göra vid sig och packa till utflykten och sen fick hon ge sig iväg i full fart.
La mig på soffan och sen började Lucas låta där uppe igen och Danne tog upp honom och jag gick ut och satte mig med Lucas sen i 30 minuter och det funkade.Danne gick till jobbet sen.
Jag och lucas gick upp och la oss igen för jag är supertrött och vi somnade bara 1 timme.

Sen var det upp och äta lite frukost och göra vid sig och sen kom emelie hem från skolan och vi gick iväg och postade 3 paket,som jag sålt på tradera.Mamma var med uppe och postade brev med,och sen handla jag lite till fika och sen gick vi och gungade i det fina vädret.
Väl hemma sen igen så tog vi fikan och efter det gick Lucas och la sig och jag la mig i soffan för att vila lite och emelie kollade på en film.Sen kom en vän till emelie hit och de lekte lite...

Så nu är man supertrött...så det blir sängen tidigt idag.Hoppas att han inte blir dåligt i natt med bara.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar