måndag 19 mars 2012

Fullt rulle i helgen :)

I fredags så gick Emelie till skolan som vanligt,och efter skolan skulle hon följa med Klara hem,för hon ska sova där i natt.
Så jag och Lucas tog det lugnt här hemma och vi var ute och gungade och gick en runda med lära gå vagnen :)
Emelie och Klara var här och hämtade sakerna som Emelie behövde när hon skulle sova där borta,men kom på att hon hade glömt att ta med sig skor som hon skulle ha när hon skulle rida på lördag.Så jag cyklade bort och lämnade skorna och handlade med mig en Pizza hem,som jag och Lucas kunde mysa med :)
När jag kom hem så gick danne för han skulle iväg på bowling med jobbet....

I lördags så tog vi det bara lugnt på morgonen,och sen kom Emelie och klara hit vid klockan 12,50 tror jag det var och då åt vi våfflor och det var gott :) Emelie och Klara berättade hur de hade haft det på sin första rid dag och det hade varit jättekul och de hade fått visa vad de kunde,de hade fått trava lite med och använt spö ;) Var bara Emelie och Klara denna gången på ridskolan men det skulle komma fler sen....Så de fick lite extra hjälp idag då kan man säga. De tjatade redan om ridningen till nästa lördag ...
Sen ville Klara sova över här och det gick bra.Så tjejerna cyklade över till Klara och hämtade saker som hon behövde när hon skulle sova här och tog hem emelies saker med.

Så på kvällen åt vi lite tacos och sen blev det lite godis och läsk att mysa med...Tjejerna satt uppe på emelies rum och ritade och kollade på film och hade sitt mys där uppe. Vi satt här nere och tittade på tv....

I söndags gick vi upp kl 9 och åt lite frukost och tog det lugnt...Jag dammsugade av här hemma och tvättade av toaletten och Danne tog undan tvätten som låg på bordet.
Klara och de skulle iväg så hon åkte hem vid 11,30 ca.

Anna och Tobbe och deras barn kom hit vid kl 12,45 och tog en fika och det var trevligt.Vi satt och pratade och barnen lekte.Sen åkte de hem vid 16 tror jag att det var.

Vi började med middagen och det blev kassler med championer,ananas,chilisås och grädde i ugnen och ris till det och sallad.

Sen åkte Danne en runda ner till garaget och vi kollade lite på tv här hemma.

Emelie satt och spelade på sitt Nintendo 3Ds som hon fick av mormor idag :)hon blev så glad ,har saknat sitt andra som gick sönder som Danne håller på att fixa här hemma.bra att ha ett i reserv kanske när det är färdig lagat ......Det andra gick ju sönder när vi var i småland i vecka 8.

Idag kom emelie iväg till skolan som vanligt och jag sitter här och äter lite frukost och ska snart in och göra vid mig.
Sen ska jag och Lucas åka och handla lite,är verkligen tomt i vår kyl och behöver hem lite....

Sen får vi se vad som händer när Emelie kommer hem från skolan.

Ha en bra dag i blåsiga vädret....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar