onsdag 2 maj 2012

Arbetsförmedlingen

Idag så skickade jag iväg emelie till skolan och sen gick jag med Lucas till dagmamman och han blev jätteledsen när jag lämnade han där idag,men gick över när vi gick åt varsit håll...så det var skönt.Lilla Isabella som satt i vagnen med Lucas hon började oxå gråta och hennes mamma sa att hon brukar ju inte gråta så det var nog lite sympati gråt ....Jag och Isabellas mamma pratade när vi gick som vanligt,de ska ju flytta hit här vi bor och vi sa att kul att någon som har barn i samma ålder som man kan umgås med och hitta på saker med så det är kul att hittat en vän till som ska bo i ett radhus som ligger vid vår baksida ;) så barnen kan leka mycket här i sommar tillsammans.Kul.

Sen gick jag hem och plockade ihop sakerna som jag skulle ha med mig till Arbetsförmedlingen.Inget man ser framemot,men men vad gör man.Inte vad man hade trott skulle hända när man kom tillbaka från sin mammaledighet...

Väl där nere så var där mycket folk som stod och väntade för att komma in,jag skrev in mig och sen satt jag i 1 timme och väntade på min tur för inskrivning,men hon tog inte hela inskrivningen för det var så mycket folk där idag så jag ska ner där igen imorgon kl 8,45 :( så vi kan skriva handlingsplanen. När jag var klar gick jag upp och hälsade på Syrran.HOn jobbar ju där,så jag satt och prata med henne i 10 minuter och sen gick vi ut på hennes lunch och då följde hon med mig till försäkringskassan och jag skulle skaffa ett intyg att jag fått pengar från de nu när jag varit mammaledig.De går ju 1 år bakåt när man ska få pengar....Sen gick vi in på söderpunkten och där handlade jag ett par sandaler till Lucas i en större storlek än de jag har här hemma,sen handlade jag en fleecejacka till Lucas han kan ha hos dagmamman med kattenjansson på och den var jättefin.Sara sa att vi får se om vi ses igen imorgon när du kommer,jag kan ju alltid gå och hämta kaffe så jag kan hälsa på dig ;)

Var sen att gå hem igen..e ju så fint väder idag så jag gick både ner och hem från stan,skönt med en promenad.Lucas somnade lite sent så jag hämtade han kl 13,50 idag istället.

Emelie hade Selma med sig hem idag och vi satt där ute på baksidan och de lekte med petshop och sen var de på lekplatsen här bak med och lekte och Lucas fick vara med så han var så nöjd så.....Skönt att det varit så fint väder nu i 3 dagar,,,ska bli så fint imorgon med och sen ska det bli svalare...trist.

Sen åt vi korv och bröd där ute och lite saft.Var gott.

Läste en saga för emelie nu när hon la sig redan kl 19,10 så jag läste lite längre idag.Hon var så trött efter allt lekande idag och ville sova tidigare.Vi läste bamse.Lucas gick och la sig kl 20 så nu sover barnen gott.....

Nu kollar jag lite på tv och sen är det sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar