torsdag 10 maj 2012

Regn och regn...

I tisdags så åkte jag till Anna och vi åt en fika hemma hos henne.Vi åkte dit efter att Emelie slutade skolan.Emelie,Elvira och Edvin lekte och Lucas lekte lite med de oxå.Vi satt och pratade och planerade inför vår lilla tripp till Stugan i småland.Vad vi ska ha för mat och vad vi ska ha med oss.
När vi körde hem från de så körde vi inom väla och skulle handla en avslutningsklänning till Emelie.Kom ju på att hon snart slutar skolan och sen ska vi på en konfirmation,en studentfest.Vi var inne på Lindex men de hade ingen speciell klänning tyckte jag,vi gick in på kappahl och där hittade vi en jättefin klänning som Emelie hittade direkt och sa denna vill jag ha..Så vi provade den och den satt jättebra på henne.Den är ljusrosa och med glitter på ;)
Köpte sen en klänning och en tröja till Catrines dotter Tilda som fyller 2 år på torsdag,som jag tänkte skickat till henne som överraskning :)
Sen fick vi köra hem för klockan var mycket och dax för emelie att lägga sig.

Igår onsdag så var Emelie i skolan som vanligt och jag och Lucas var och postade Tildas lilla paket,och handlade lite på Willys som vi behövde.
När Emelie kom hem från skolan så fick hon bada och göra vid sig medan jag gjorde lite mat till oss.Hon skulle på disco på skolan som 6:orna anordnade och det skulle hållas i gympasalen,och det var mellan 15-17.Så jag hämtade henne på discot när det var slut och hon sa att det var jätteroligt där.HOn hade ju en liten väska med sig som hon hade sin mobil och pengar i och jag sa ha den på dig hela tiden så att ingen tar dina saker och det hade hon haft.HOn berättade att några hade hängt sina saker i omklädningsrummen och att de hade blivit av med pengar och annat,,,,Så Emelie förstod varför man ska ha sina saker på sig...

Idag torsdag så gick emelie till skolan som vanligt och jag gjorde vid mig och satt ett litet tag vid datan.När Lucas vaknade kl 10 så åt vi lite frukost och sen gjorde jag vid Lucas och vi tog bilen ner till stan och hämtade en jacka som jag köpte på tradera genom Lindex,super att bjuda på saker från de för ibland får man saker billigt.Köpte en vinterjacka i storlek 98 för ynka 192:- och frakt 19:- om man hämtar de i en butik nära sig ,såg att den kostat 399:- så det var ett klipp jag gjorde ;)
Sen körde vi ut till citygross och handlade lite vad vi behövde till maten,tänkte att vi ska ha lasange idag,,,var längesedan vi hade det.Emelie älskar det !!!!Köpte lite till maten,frukt,juice,mjölk och blöjor.....

När vi kom hem så gick Lucas och la sig och sov.
Emelie har slutat skolan nu och hon har Klara med sig hem.De gick ut igen för att leka nu när de kom hem..
Trodde inte att de ville vara ute och leka i detta trista väder...varit regn nu i 2 dagar.....

Nu ska jag börja lite med maten !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar