tisdag 31 januari 2012

Lucas öroninflamation igen :(

Inatt har Lucas varit vaken ett antal gånger,så man har inte sovit mycket i natt.Han var inte sig själv igår så vi sa att vi får väl gå med honom till doktorn och se om han fått öroninflamation igen,nu när han är förkyld igen.

Gick upp med emelie och skickade henne till skolan och sen ringde jag doktorn och berättade att han haft öroninflamation innan i början av januari och att vi misstänker att han har fått det igen,för att han är förkyld och sen inte varit sig själv igår och att han vaknat många gånger på natten nu i två dygn.Hon sa att du får komma så vi får om det är det eller inte.Så jag fick en tid klockan 11,40.

Jag åt lite frukost och gjorde vid mig och sen väckte jag Lucas vid 10,50,så han fick äta lite frukost och klädde på han och borstade tänderna.Sen var det dax att gå.

Väl hos doktorn så berättade jag och han lyssnade på lungorna och sa att de var bra,tittade sen i öronen på honom och han sa att han är röd där och har vätska i öronen......sen såg han att han var snorig och så oxå och såg hängig ut.Sa att jag ska ge honom alvedon i natt och se hur det går,annars får jag komma igen imorgon så får vi sätta in en ny kur av pencillin.Så han är ett öronbarn mest troligt...:( så när han blir förkyld så får han kanske öroninflamation oxå samtidigt.....Får hoppas att han sover bra i natt.

När vi gick hem från doktorn så träffade jag på Emelie och hennes kompis Selma och hon frågade om hon fick följa med hem idag oxå,och jag sa att det går bra.Men det är ju en timme till tills ni slutar så jag ringer henne så får vi se vad hon säger.Så jag ringde hennes mamma och frågade och det gick bra.

När emelie slutade så ringde hon och frågade om Selma fick följa med hem och jag sa att det gick bra för hennes mamma.

Åt lite mat senare och det blev köttbullar och mos idag.

Sitter här med emelie och gör läxan nu och det går bra,sitter och färglägger lite nu så det blir färgglatt :)

Blir snart att äta lite kvällsmat när Lucas har vaknat.

Får se när Danne kommer hem,han skulle fixa en bil idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar