torsdag 27 juni 2013

Varit på Arbetsförmedlingen

Idag så vaknade vi kl 8,30 och vi gick upp och åt lite frukost och tog det lugnt.
Sen gick jag in och gjorde vid mig och barnen.
När klockan var 11,45 så kom mamma hit och vi körde till Arbetsförmedlingen, för jag ska på uppföljning denna veckan. När vi kom dit så var det 3 nummer före så det var skönt, gick fort. Jag redovisade mina jobb jag sökt och sa att jag ska ha semester 4 veckor :) Hon berättade att de ska ha ett nytt system om jag fortfarande är arbetslös i september/oktober, då ska man få en app pratade hon om och sen loggar man in på den , så när jag söker jobb så loggar jag in med min e-legitimation och då kan de se vilka jobb jag söker osv...och hur många man sökt......
Frågade även hur det blir om jag nu ev vill läsa upp tex engelska B och då får man läsa det på halvtid och vara arbetslös halvtid, men är det så att jag får ett jobb så måste jag avbryta mina studier....lite fel tycker jag om jag nu tar lån och måste avbryta sen. För att läsa upp en kurs tar ju inte många veckor :( Så vi får väl se hur det blir med det. Jag hoppas bara att jag kommer in på förskollärarutbildningen.

Efter det så körde vi till Maxi för de hade lite erbjudande. Blev en del handlat :) Var mycket folk kan jag säga, man fick ligga och köra och leta parkering och sen väl inne så var där med mycket folk :( Men jag hade självscanning så det gick fort i kassan, men mamma hade några framför sig.

Åkte sen hem med varorna och åt lite mat och det blev makaroner och kycklingköttbullar och det var gott.
När vi ätit färdigt så gick vi ut med lite sopor och gick en runda så att Lucas somnade och sen när jag skulle upp till mamma så träffade jag Ann-margret lucas dagmamma och vi stod och pratade lite. Sen gick vi upp till mamma och hjälpte henne med hennes internet,hon har köpt en router men jag får inte den att fungera så jag gick hem och hämtade min och den fungerade hemma hos henne. :) Så nu kan hon surfa trådlöst hemma.

När vi kom hem så åt vi lite kvällsmat och det blev macka och juice.

Nu sitter vi och kollar lite tv och tar det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar