fredag 7 juni 2013

Ensam helg hemma!

Igår så var jag och Lucas ute hos Anna och Tobbe.Vi åkte dit kl 10 och när jag kom dit så åkte jag och Anna och barnen till Hembygdsparken och det var trevligt.Vi gick runder och kollade på djuren,kollade i pytteskogen och barnen lekte på lekplatsen.Lucas somnade en runda i vagnen och det var skönt för det behövde han.Vi fikade där och sen tog vi även varsin glass.
Efter en dag dag i Hembygdsparken så åkte vi hem till Anna och när vi kom hem där så började vi med maten.Det blev tacos och det var gott.Vi satt ute och åt. vi satt ute och pratade och hade det trevligt.vi kastade även ringar och såg vem som vann bäst av tre :) Jag vann en gång och Anna vann en gång och tobbe vann ingen gång.
Sen gick vi in kl 21,30 vi tyckte att det var lite kyligt ute.Vi satt vid tv och pratade lite och sen åkte jag och Lucas hem kl 22,10.När vi kom hem så gjorde vi vid oss och sen kollade jag mailen på datan och sen gick vi upp och la oss.Lucas somnade direkt :) och jag låg och spelade lite på mobilen.
Emelie åkte med farmor upp till stugan men de ska hämta Danne och dannes pappa på vägen för de har varit uppe i jönköping.Så de ska vara där tills på söndag.Så jag och Lucas är ensama hemma denna helgen.


Idag gick jag och Lucas upp kl 7,15 för vi ska med mamma till djursjukhuset med Gustaf för han ska kastreras och vaccineras.vi var jättetrötta jag och Lucas för vi la oss sent igår. Vi gick bara upp och tog på oss och sen gick vi och tog bilen och hämtade mamma och körde dit.När vi lämnat katten så körde vi och handlade bullar och sen körde jag hem mamma och jag och Lucas åkte hem och åt frukost.Det var gott.
Sen tog vi det lugnt ett tag och jag tvättade 1 maskin tvätt och sen kl 11,30 kom mamma hit och vi gick ut och postade ett brev och sen gick vi en runda och Lucas gungade och sen gick vi bort och åt en pizza och det var gott.Lucas ville ha pizza så det fick det bli.
Efter det gick vi bort på en lekplats igen och Lucas lekte lite och gungade och sen var det dax för Lucas att sova lite middag.Vi gick en runda och sen gick vi hem här och satte oss och solade och tog det lugnt.Varit så fint väder idag och varmt.
Nu ikväll sitter jag och Lucas och myser och äter lite gott och kollar på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar