tisdag 2 oktober 2012

Lucas har feber

I går så gick Emelie till skolan och Danne var ledig för han ska jobba lördag.
Så vi tog det lugnt för Lucas har feber :( ligger runt 38,5-38,8....så e lite grinig från och till.
Men vi bestämde oss för att åka ner till Ebbas fik och ta varsin varm macka,som lunch och det var gott.Efter det åkte vi till mediamarkt och köpte stora maskiner 2 till Lucas,han gillar de filmerna jättemycket,jag köpte en ny datamus och hörlurar till min telefon och dammsugarfilter.
Sen körde Danne hem mig och Lucas för Emelie kommer snart hem från skolan,och Danne körde och hämtade lite bildelar på Dinbil.

Lucas gick och la sig när vi kom hem och sen kom emelie hem från skolan.Jag och Emelie gick till affären och handlade lite och  piggelin till Lucas när Danne kom hem.

Sen förberedde vi maten och det blev potatis och lax och lite grönsaker, och sås och det var gott.

På kvällen när Lucas skulle sova så hade han 39,3 i feber,,,stackaren...Men fick alvedon och sen somnade han gott när vi la oss.

Idag så har Emelie kommit iväg till skolan.
Jag och Lucas tar det bara lugnt här hemma,han är hemma från dagmamman idag,får se hur det blir under dagen...De ska ha fotografering imorgon,men hon sa att vi får gärna komma och ta kort på han och sen gå hem,om han fortfarande är dålig.Så det är ju bra.

VI ska iväg till Emelies skola sen på föräldrar möte,men det ska nog gå bra.

Sen blir det att äta lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar