torsdag 12 april 2012

Lucas inskolas hos dagmamma!!

I tisdags så började Lucas hos dagmamma och vi var där kl 9 och gick hem vid kl 10,30...Det gick bra hos dagmamman,var lite blyg och satt hos mig och sen sprang han runt och lekte med de andra barnen..Kände sig nog som hemma,för det ser ju lika dant ut som det gör hemma hos oss när det gäller planlösningen :) Gick igenom lite mm. När emelie slutade skolan så tog hon Klara med sig hem och de lekte jättefint som vanligt :) När klara gick hem så fick emelie göra sin läxa.

I onsdags så var vi hos dagmamman kl 9,30 och gick hem vid kl 11,10 och det gick oxå bra,han lekte med barnen och lekte lite med Ann-margret som dagmamman heter.Fick sen lite papper som jag skulle fylla i .

När Danne kom hem från jobbet så körde vi till polisen och skaffade pass till oss alla fyra :) Det var en del som var där så det tog ett tag som sagt :)
Efter det så körde vi ut till väla för att danne skulle skaffa en kostym som vi ska ha till bröllopet vi ska på i maj och skjorta och slips och det blev jättefint!!!!
Sen fick barnen hem och sova för klockan blev mycket.

Idag torsdag så var vi hos dagmamman kl 9 och det gick bra idag oxå...han lekte lite med Ann-margret idag med och lekte lite med de andra barnen och sprang efter de.Vi hade samling och satt och sjöng lite och efter det blev det banan.Sen satt vi i köket och barnen spela lite spel som man var med på,pärlade mm.Sen var Lucas jättetrött när klockan var 10,30 så vi gick hem då.
Lucas gick och la sig och sen vakna han klockan 12 och då tog vi på oss och gick ut med Systern Sara en runda och gick på hennes lunch och det var skönt.Så härligt väder det varit idag :) Vår äntligen ;)

Sen kom emelie hem så gick vi ner i stan och kollade lite i affärer och jag köpte en tröja och byxa till Lucas.Sen gick vi och åt lite mat och det blev Max idag.....

Efter det gick vi in på specsavers för jag hade tid där kl 16 men kl var bara 15 men jag tänkte jag kan kolla lite på glasögon så länge.Men när jag kom in där så var hon den andra lite sen som skulle vara där 15,30 så hon tog mig :) Super då kom man in tidigare.vi prata mycket och man fick reda på en massa när jag gjorde synundersökningen...skönt att gå hos en bra optiker som berättar en hel del om ens syn.Fick reda på när hon kolla trycket i mina ögon så låg jag på 19 och ligger man under 20 är det bra och mitt är högt sa hon,och börjar närma mig 20 och sa att jag ska komma in ca vart halvår eller år och kolla trycket.För ju tidigare de upptäcker fel så kan man ju börja droppa ögonen tidigare så man kanske riskerar att bli blind.För vi har ju både grön och grå starr och och berättade om vad de olika var.Ingen annan som berättat detta för mig....Så mycket bra info och jag trivs på specsavers.Så jag köpte ett par vanliga glasögon och ett par solglasögon och det blev hela 1546:- och det var inte dyrt tycker jag :) så jag är supernöjd. Så nu längtar man tills man får sina nya glasögon.

EFter det så gick vi hem.Så vi har fått mycket motion idag :)
När jag kom hem så hade danne kommit hem och han gjorde vid sig för han ska ut med jobbet och tura nu ikväll.Så han stack vid kl 17,15.

Så jag och barnen har tagit det lugnt här hemma.

Imorgon är det ingen dagmamma för Lucas,hon skulle iväg imorgon och var ledig.Så han får sova ut imorgon....inte van att gå upp så tidigt ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar